ÖĞRETMENLERE "DİJİTAL OKURYAZARLIK" KILAVUZU  
ÖĞRETMENLERE

ÖĞRETMENLERE "DİJİTAL OKURYAZARLIK" KILAVUZU

Millî Eğitim Bakanlığı, son yıllarda yaşantımızda önemli bir yer edinen, uzaktan eğitim süreciyle birlikte öğretmen, öğrenci ve velilerin dahil olduğu her yaştan insanın günlük hayatının merkezi haline gelen dijital teknolojileri doğru kullanma ihtiyacına dönük bir çalışmaya imza attı. Çocuklarımızın dijital hayata katılmaları, bu toplumda öğrenmeleri ve çalışmaları için yol gösterecek olan öğretmenler için "Dijital Okuryazarlık Öğretmen Kılavuzu"nu hazırladı. 

"Öğrencilerinize etkili dijital okuryazarlar olabilmeleri için nasıl destek olabilirsiniz?" sorusundan yola çıkan "Dijital Okuryazarlık Öğretmen Kılavuzu", Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünce çok kapsamlı bir literatür çalışmasının ışığında hazırlandı. 
 
Genç kuşak, bilgiyi ararken, iletişim kurarken, öğrenirken, gündelik yaşantılarının pek çok alanında dijital teknolojileri kolaylıkla kullanıyor olsa da ihtiyaç duyulan tüm bilgi, beceri ve anlayışa sahip olabilmeleri için doğru şekilde desteklenmeye ihtiyaç duyuyor. Öğretmenlerin gençlere bu desteği sağlayabilmelerinde yardımcı olmak için hazırlanan "Dijital Okuryazarlık Öğretmen Kılavuzu"nda, 'Dijital Okuryazarlığın Temel Kavramları', 'Uygulamada Dijital Okuryazarlık', 'Dijital Okuryazarlığın Bileşenleri', 'Sınıfta Dijital Okuryazarlığı Teşvik Etmek', 'Dikkate Alınması Gereken Hususlar', 'Neler Yapabilirsiniz?' gibi bölümler yer alıyor. 
 
Kılavuzda, dijital okuryazarlığın tanımı yapılırken, öğretmenlere, bu kavramı günlük uygulamalara dâhil edebilmeleri, derslerinin kazanımlarını aktarırken bilgi teknolojilerini daha yaratıcı ve eleştirel biçimde kullanabilmeleri, bu konuda meslektaşları ile ortak bir dil oluşturabilmeleri için yardımcı olabilecek bir takım öneriler yer buluyor. 
 
"Dijital Okuryazarlık Öğretmen Kılavuzu" EBA portalı kütüphanesinde  http://cdn.eba.gov.tr/kitap/digital/#p=1 adresinde paylaşıldı. 
 
Uzaktan eğitim süreci ile birlikte tüm öğretmenlerin kaçınılmaz bir şekilde etkin kullanmak durumunda kaldığı dijital teknolojiler konusunun en çok yardım talep edilen husus olduğunu dile getiren Millî Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, bu taleplere yanıt verebilmek ve öğretmenlerin en doğru yönlendirmeyi yapabilmesi için "Dijital Okuryazarlık Öğretmen Kılavuzu"nun hazırlandığını paylaştı. Bakan Selçuk, "Gündelik hayatımızı tümüyle değiştirmemize neden olan küresel salgın, dijital teknolojileri, öğrenme sürecine destek olacak bir unsur olmaktan çıkartıp sürecin merkezi haline getirdi.  Yüzlerce meslektaşım bizden bu konuda eğitim, kaynak gibi destekler talep etti. Uzaktan eğitim süreciyle birlikte öğretmenlerimize sunduğumuz dijital beceri tabanlı mesleki gelişim programlarını artırdık. Şimdi de bu konuda dünya literatüründeki tüm yayınları uzmanlarca harmanlayarak, "Dijital Okuryazarlık Öğretmen Kılavuzu"nu meslektaşlarımın kullanımına sunuyoruz. Öğrencilerimize bu dünyada doğru yolu bulabilmeleri için rehber olacak öğretmenlerimiz, öğrencilerine nasıl destek olabileceklerine dair tüm sorularına bu kılavuzda yanıt bulabilecekler." dedi.

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.